Cakar-cakar Fikir (5)


Aku terkenang pada lagu Is "Di Atas Meja". Katanya, "kita menjelma kebisuan yang tak bisa terungkap, tak bisa lagi bercerita apa adanya". Aku cuba untuk menikmati lara, memesrainya ataupun menyambutnya pulang ke rumah usang ini. Kabut pagi yang jarang muncul juga dinikmati kesombongan. Cuba melayari kemudaan yang nakal-nakal, tapi aku serba lupa pada kenangan. Bagi menjalani hidup, aku tinggalkan tuhan di penjuru bilik kemudian mengulang-tayang kaset Oliver Tate beraksi seperti aku membenci hidup. Aku percaya mata si hidup sudah naik ke atas kemudian menggeleng menyampah dengan bullshit yang aku ucapkan setiap hari. Aku berniaga nasihat dengan teman-teman dibeli pula dengan harga murah, di sini aku cukup jutawan. Kini senja berlabuh, malam menjenguk di pintu, aku menghitung masa depan yang tak pasti. Serasa cuma satu: ingin lari.

Popular Posts