Cakar-cakar Fikir (8)

sarahbahbah

di kota ini, harapan ditimbus oleh waktu, disimpan di kocek untuk nanti, diletakkan di rak untuk cuma, disusun di laci sebagai rahsia, dibotakkan usia dan disembunyi pada apa adanya. sebelum tiba, ia adalah belum, sebelum belum, ia lenyap. sambil mendengar the lourve oleh lorde aku letakkan ia pada lagu ini, pada bait psychopathic crush. aku susun sesuatu di lensa hari ini untuk esok yang tak pasti, aku pilih babak, di mrt mendengar muzik, membaca rumi, ataupun di stesen menunggu angin meniup tubuh dan rambut, di taman jogging, kemudian membakar bencana dua batang, di atas kerusi berhadapan padang, mendengar podcast bfm, mengulang baca wordpress, di pejabat menonton jam berlalu, menari dengan cardi b - bodak yellow (maafkan aku lagu ini tak ada deep feelings or whatever tapi aku perlukannya untuk pasakkan dalam diri am a hardworking bitch) ataupun menonton aadc2 minggu lepas di sofa ruang tamu, mencari rangga, scroll artwork sarahbahbah, cari quote theartidote, pastu sedih, rasa bingai, lunyai dengan diri sendiri, fikir tentang hospital entah kenapa, dass, d-34, nangis di dalam ktm, pilih gincu watson, beli mask guardian, pakai mask guardian, tengok cermin, rasa diri cantik, benci tubuh sendiri, kira jerawat, picit jerawat, tumbuh jerawat, basuh kain, jemur, tak nak lipat, banyak baju, tapi pakai baju sama, pakai minyak wangi supaya tiada bau asbak, order teh o beng, makan di big wok berdekatan tempat kerja sebab rindu makanan kelantan, naik grab, pakcik grab rasis, pakcik grab rasis cakap kat pekerja asing dari nepal yang jaga perumahan begini, "bangla bodoh!", aku ketawa janggal, balik ke rumah, bagi 4 bintang, aku rasa berdosa sebab tak cakap apa-apa, tapi kalau aku backup pakcik guard, pakcik grab buat apa-apa kat aku, takut kena rogol, kena raba, kena sentuh, cukuplah lelaki, sebab tu aku ketawa janggal, macam sial sebab tak boleh nak buat apa-apa, di atas katil tengok lampu di luar bilik, buka pintu slide bagi caya masuk meraba muka, nangis, telefon umi, eh umi telefon, suara umi macam rumah, kirim salam abah, baca artikel, makan maggi, kakak telefon tanya tips jaga muka, ex like post fb, rindu rumah, tak nak balik rumah, tengok orang-orang di kl mencakar jalan raya, langit bandar jadi pazel tak lengkap, bangunan tak siap macam play-doh cair, semua bergambar, semua tangkap gambar, tonton orang-orang, semua jadi zombie sebab tak ada otak, makan subway, mahal tapi sedap, rasa bersalah pakai straw stainless steel tapi cawan plastik, latte mcd harga 2 bungkus nasi, baca puisi, puisi baca dirinya sendiri, layan billie ellish - bury a friend, menguburkan diri sendiri di kota ini.

Comments

Popular Posts